نماینده صنعت خودرو تصریح کرد : اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد .

به گزارش مشرق، محمدرضا نجفی منش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اعلام اینکه تسهیلات 25 میلیونی خودرو شامل تمام خودروهای ساخت داخل می شود گفت : انتظار مردم و خودرو سازان از دولت این است که در ارائه این تسهیلات تاخیر نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد : ارائه این تسهیلات مورد استقبال مردم و رونق تولید خودروی داخلی شود و گفت : بهترین حالت آن است که دولت تسهیلات با بهره کمتر را به خودروسازان و مردم عرضه کند.

نماینده صنعت خودرو:فروش نرفتن محصولات ایران خودرو و سایپا را تکذیب میکنم،فقط 6هزار خودروی اضافه وجود دارد/نماینده مجلس:وام 25میلیونی باسود 16 درصد تاثیر منفی در بازار راکد خودرو میگذارد

نجفی منش با بیان اینکه بانکها پارسال 150 هزار میلیارد تومان به سپرده ها سود دادند گفت : این دادن آدرس غلط به سپرده هاست .

وی افزود : هر چقدر سود تسهیلات ارائه شده پایین تر باشد گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو وجود خواهد داشت .

نماینده صنعت خودرو با رد برخی خبرها مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو اضافه وجود دارد.

وی افزود : سایپا هم هیچ گونه خودرو اضافه ای ندارد و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند .
نجفی منش افزود : رکود صرفا در بحث خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد .

وی انتظارات مردم درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودروی جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود .

نماینده صنعت خودرو تصریح کرد : اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد .

نجفی منش با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی قادر به تولید خودروی با کیفیت هستند افزود : طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد .

وی با بیان اینکه میانگین عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال افزود : میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است .

نجفی منش گفت : امسال برای ورود 200 هزار خودروی جدید برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه ریزی شده است .

سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده اند گفت : این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده اند از رکود عبور کرده ایم .

وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تاثیر مثبت در بازار بوجود نخواهد آمد بلکه تاثیر منفی هم خواهد داشت .

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت : این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودرو داخلی شده است .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود : ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود .

وی گفت : استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست های غلط دولتهاست .

بیاتیان با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت : قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست .

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود : دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان تری بخرند .

وی گفت : یکی از انتقادها دخالت دولت ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است .

بیاتیان افزود : یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگیشان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند .

وی گفت : نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیافتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می شود .

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد : تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند اما در دراز مدت دولت باید سیاست خود را در باره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کن .

بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود .
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • خخخ گو ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    آره!
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    چی بگم؟؟ ماشین های 30سال پیش رو منتاژ می کنید پیش خودتون هم فکر می کنید خودروساز هستید؟؟ نه جناب ما شمارو مونتاژ کار می دونیم...
  • ایرانی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    این همه وام واسه خودروهای سی سال پیش؟؟ انصافه؟ آقایون دولتی وام ازدواج و اشتغال رو زیاد کنید...
  • بید ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    واقعا
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    از پراید و پژو405 متنفرم
  • رضا ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    دمت گرم
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    خخخخخخ
  • بازنشسته ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    فقط بلدیم مسخره کنیم و جوگیر بشیم... منطق و استدلال کجاست، نمی دوننم...
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    چی و آره؟؟
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    مونتاژایران
  • حسن م ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    خودرو های با تکنولوژی سال1990 ارزانی خودتان. منیک ازمبیل 1990 دارم که آپشناش بیشتر از بعضی تولیدات ...این خودورسازان بی مروته ،اتصال یک سیم رادیو ظبط رو در شرکت GMبا زیان چند میلیارد دلاری قبول وتعویض رایگان میکنن ولی کشته شدن مردم رو فدای سودهای کلان خود میکنن مردم رو تک گزینه زورکی قرار دادن البته اگه مشرق هم پیامو نشون بده
  • جواد ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    خدارا شکر که میتوانیم با وام 25 میلیونی دولت ، شبها به جای نان و سبزی ، نان و پراید یا پژو بخوریم. واقعا که !!! وام می دهند برای یک وسیله تزیینی و نه ضروری. در کشورهای اروپایی و آمریکا و آسیای شرقی ، خودرو به عنوان یک وسیله ضروری برای مواقعی است که ضرورت ایجاب می کند که حتما از خودروی شخصی استفاده شود. اما در ایران چطور ؟؟؟ یک وسیله تزیینی ، چشم هم چشمی و غرور انگیز و برای برخی وسیله بازی و تفریح و مزاحمت های خیابانی شده است. به واسطه همین اختلاف نگاه و استفاده است که هر خودرویی با هر قیمتی به ما بفروشند ، برایش صف می کشیم و دولت و خودروساز هم از این موج ایجاد شده توسط مردم ، به خوبی موج سواری میکند وبس.
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    یکی از مسولین دولتی نمیتونه این نجفی رو برکنار کنه یا دستور بدن اصلا حرفی نزنه.خیلی پررو تشریف دارند
  • علیرضا ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    با این نقدینگی که در طرح بسته اقتصادی اخیر بخاطر وامهای وسوسه برانگیز خانمان سوز بوجود میاد باید با اشتغال خدافظی کنید...
  • اسی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    وی با بیان اینکه میانگین عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال افزود : میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی واقعا خدا اموات سنگ پا رو بیامرزه نجفی جان، منش جان برادر من، اینانب سال 92 خیر سرم یک رانای صفر!! خریدم که بعد از خروج از نمایندگی و حدود سه ساعت استفاده موتورش سوخت، میفهمی متورتورش بعد از سه ساعت سوخت و هیچکس هم پاسخگو نبود و بعد از 2 ماه موندن تو نمایندگی به جای تعویض تعمیرش کردن و منم که ازش زده شده بودم فروختمش (البته همه چی رو خریدار میدونست) اما دوباره موتور خدرو ایراد پیدا کرد و اون بنده خدا پسش آورد ، اینبار بعد از تعمیر به خریدار جدید شرایطشو گفتم اونم با قیمت 28 خریدش ماشینی رو که 31 تومان خریده بودمش. یعنی برای سه ساعت سواری با رانا حدود 3 میلیون تومان هزینه کردم بعلاوه حرص و جوش دو سه ماهه، که اگر پورش اجاره کرده بودم برای 3 ساعت ارزونتر درمیومد برام.
  • علیرضا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    اتفاقا استقبال مردم از این وام بسار خوب بوده و خیلی ها این فرصت رو غنیمت میدونن
  • احمد ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    دروغ گو موتور که نمیسوزه خخخخخخخ
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    این یکی دو نفری که منفی میدن و تو همه جا در خبر خودرویی تشریف دارند گویا آقای ... و خانم ...میباشند
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    احمد و علیرضا تو جهل خودتون بسوزین آخه وامی که هنوز دولت تصویبش نکرده چطور ازش استقبال شده؟ نمیگم نخرین فقط میگم با این حرفا به شعور مردم توهین نشه وگرنه هرچی که گفتم عین واقعیته
  • پسر ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    چاره کار نخريدن مونتاژ
  • رحمن ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    ما می گیم باید خودرو ها با کیفیت روز باشد و ارزان شود اینها ساز خودشان را می زنند
  • صلح طلب ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    وام خودرو 25 میلیون، وام ازدواج 3 میلیون! : تفاوت میان مقدار وام ازدواج و وام خرید خودرو نشان می‌دهد چه چیزی در اولویت دولت و بانک‌ مرکزی است. ازدواج جوانان یا رونق بازار خودرو...
  • پويا ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    فقط خصوصي سازي بصورت 100% تا دست اين جماعت... از صنعت خودرو كوتاه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس